it would be very nice
| Author | Comment | ||
|---|---|---|---|
metalrulz |
|||
|
I never was able to dismatch the two voices... could someone give me a sample with protector voice and an other with silenius one??
it would be very nice |
|||
Lord Curufinwe |
|||
|
just listen to the songs named on the last albums, they even wrote the songnumbers where each of them sung.
|
|||
metalrulz |
|||
|
thanks
|
|||
Lord Regnier |
|||
|
Protector`s vocals are more 'soaring', more hypnotic, while Silenius`vocals have more raw power.
If I can make a suggestion here, I think it would be a great idea to use both singers on many songs, for the next Summoning album. The difference between the two vocal styles creates a very interesting contrast. |
|||
Spinal Villain |
|||
|
Good idea.
Maybe one of them can sing the lead, while the other sings the chorus. Then juxtapose the line up for another song.
|
|||
Lord Curufinwe |
|||
|
in the old songs like on dol guldur they did that
|
|||
Lord Regnier |
|||
Lord Curufinwe wrote:I know. I think they should do it more often. On a more personal level, Lord Curufinwe, I heard about your band (Greifenstein) before. Even before the first time I came here. You have a friend named Marcus who lives in Brazil. Unfortunately, I don`t know his last name, even if we both post almost each day on the Black Metal topic, on another forum where he uses the name Gil-galad (I visit that forum only for matters related to BM). He told me about your band. I heard only a few samples but I want to tell you that what I heard was very good. Marcus is a great guy who helps me a lot in my searches for new BM bands. He knows so much on the matter. Much more than me, even if I`m older than him (I`m 36 years old). We never met in real life, as I live in Canada (Quebec). If I decide to buy Greifenstein albums, what place would be the best to order them?
Last Edited By: Lord Regnier
12/08/08 15:24.
Edited 1 times.
|
|||
metalrulz |
|||
|
You live in Quebec
me too
do you live in Quebec city? I'm from Montreal Dude this province is like the best place in the worl VIVE LEE QUEBEC LIBRE xD
and Lord C where can I find sample to your band? Do you have like a Myspace or something? |
|||
Lord Regnier |
|||
metalrulz wrote:Jonquière (Saguenay-Lac-St-Jean). Je me doutais que tu venais du Québec, à cause de ton avatar des Canadiens de Montréal. Personnellement, je ne suis pas le hockey du tout. Ça fait très peu longtemps que je viens ici. J`aime beaucoup Summoning, donc je viens voir s`il y a du nouveau de temps en temps. Je ne sais pas si je vais prendre l`habitude de venir souvent. Je trouve qu`il y a des fans de Manowar vraiment écoeurants ici. Tu fais juste dire que t`aimes pas ce groupe-là et ils te disent aussitôt que ton opinion à propos du métal est invalide sur-le-champ. Je les ai pas manqués, je te jure. J`ai pourtant pas l`habitude d`être polisson, mais là... Content de voir que le Québec compte beaucoup de métalleux qui ont des très bons goûts musicaux. |
|||
metalrulz |
|||
|
AAAA le Saguenay la bas ils savent faire le party :P
je suis pas vraiment un fan de Manowar non plus, mais j'en écoute de temps en temps |
|||
Lord Regnier |
|||
metalrulz wrote:Je respecte ça. Ce que je peux pas supporter, c`est ceux
qui pensent qu`on est pas un vrai fan de métal, si on n`aime pas Manowar.
Après tout, c`est pas difficile de trouver plus métal que Manowar. Je comprend que certains aiment leur musique, mais il reste que c`est extrêmement
'cheesy', comme disent les anglais. Dans mon esprit, Manowar est plus un genre de parodie, de 'joke' qu`on ne doit pas prendre trop au sérieux.
Quant à faire le party, je t`avouerai que je ne donnais pas ma place à 20 ans. Maintenant, je suis pas mal plus sage, plus tranquille.
L`âge et les factures, ça aide à se calmer un peu.
|
|||
Lord Curufinwe |
|||
|
@Lord Regnier: Thank you. Indeed Marcus knows a lot, I consider him as a very good friend.
You could order the album or the demo directly from me, paypal would be an option. Or you can order from the greek label http://www.sleaszyrider.com/ @metalrulz: sure you can go to http://www.myspace.com/greifenstein or the website http://www.greifenstein.at.tf
Last Edited By: Lord Curufinwe
12/09/08 06:10.
Edited 1 times.
|
|||
Parkusse |
|||
|
Tien, quelques personnes avec qui je peux parler français, c'est sympa ça, même si vous venez de Quebec, ça reste intéressant, j'en avais un peu assez
de traduire mes messages en anglais pour me faire comprendre ^^
|
|||
Lord Regnier |
|||
Parkusse wrote:Si je comprend bien, tu viens plutôt de France ou de Belgique. Je sais que certains Québécois ont des préjugés contre les Français et vice-versa mais t`en fais pas, c`est vraiment pas mon cas. |
|||
Parkusse |
|||
|
Très précisément, je suis de France, à quelques kilomètres de la frontière Belge ^^ Moi non plus j'ai pas de préjugés, finalement, la seule chose qui nous
différencie, c'est l'accent.
|
|||
metalrulz |
|||
|
ha j'aime bien les francais, j'ai jamais parler a un qui soit pas sympathique
peut-etre qu'on connait du monde en commun :P tu connait des Clastre ou des Valla?? sinon laisse faire :P |
|||
FrostedSatyr |
|||
|
Ah et bah, c'est l'fun de savoir qu'y'a des fans de Summoning dans la région. Je suis de Chicoutimi personnellement.
|
|||
Lord Regnier |
|||
FrostedSatyr wrote:Chicoutimi? Je reste à deux pas de chez toi!!! Je demeure à Jonquière. Je restais à Chicoutimi avant, pas loin de l`UQAC. |
|||
Pilsengrinder |
|||
|
After reading this page and understanding... well not even a word of it, I suppose none of you guys would be mad at me if I start writing on spanish,would you?
Music is a moral law. It gives soul to the universe, wings to the mind, flight to the imagination, and charm and gaiety to life and to
everything.
|
|||
silvaticus |
|||
|
"Je trouve qu`il y a des fans de Manowar vraiment écoeurants ici"
That`s the fucking ugliest thing ever said about this forum! |
|||